آیت الله یزدی آمادگی شورایعالی حوزه های علمیه برای تدوین 'مبانی اسلامی الگو' را اعلام كرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزاش ایرنا به نقل از دفتر ارتباطات مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ،رییس مركز' الگوی اسلامی پیشرفت' و اعضای حوزوی این مركز به طور جداگانه با آیت الله یزدی رییس شورای مدیریت حوزه های علمیه و آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو كردند.

در این دیدار حضرت آیت الله یزدی با اشاره به تأسیس مركز مستقلی برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی رهبر انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری كرد كه الگویی اسلامی و قابل اجرا برای كشور و الهام بخش برای دیگر كشورها تهیه شود.

وی از ورود حوزه های علمیه به مباحث پیشرفت استقبال و آمادگی شورایعالی حوزه های علمیه را برای مساعدت و زمینه سازی به منظور تحقیق و تدوین مبانی اسلامی الگو اعلام كرد.

رییس شورای مدیریت حوزه های علمیه از مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواست با توجه به توانایی حوزه های علمیه، مسایل و موضوعات مبنایی الگو را به مراكز و موسسات حوزوی منعكس كنند تا از امكانات آن در انجام تحقیقات لازم برای تدوین الگو استفاده شود.

آیت الله 'مقتدایی' نیز در دیدار جداگانه رییس شورای عالی و رییس مركز الگوی اسلامی پیشرفت و اعضای حوزوی شورای عالی با استقبال از ابتكار رهبری معظم انقلاب اسلامی درخصوص تعیین مركزی برای تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ،با كمك اندیشمندان حوزه و دانشگاه، گفت:الگویی واحد برای پیشرفت نظام جزو آمال و آرزوهای ما به حساب می آمد و جای خالی آن بسیار محسوس بود كه خوشبختانه با درایت رهبری معظم انقلاب اسلامی این مهم محقق شد ومقدمات آن توسط این مركز در حال انجام است.

مدیرحوزه های علمیه با توجه به ضرورت حضور حوزه های علمیه در این مباحث الگو افزود: برای ورود به این مباحث، توانایی های قابل توجهی درفضلای مشغول به تحقیق درحوزه های علمیه وجود دارد.

وی خاطر نشان كرد:از سوی دیگر با هدایت محققان حوزه می توان پایان نامه های مبسوطی در این زمینه از طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه استخراج كرد.

آیت الله مقتدایی تأسیس دبیرخانه حوزوی مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را برای همكاری مستقیم و موثر حوزه در مباحث الگو ضروری دانست.

در ادامه این دیدار 'واعظ زاده' رییس شورای عالی و رییس مركز الگوی اسلامی پیشرفت اعلام آمادگی كرد كه با تصویب شورایعالی مركز ،این دبیرخانه به زودی در قم تأسیس و كار خود را آغاز كند.

در این دیدارها رییس شورای عالی مركز الگوی اسلامی پیشرفت با اشاره به اهداف و وظایف این مركز گفت:لازمه پیشرفت كشور طراحی و تدوین الگویی است كه مبتنی بر اصول و ارزشهای اسلامی و متناسب با مزیت ها و توانمندیهای ایران باشد.

واعظ زاده رویكرد مركز در طراحی و تدوین این الگو را استفاده از ظرفیتهای فكری كشور به ویژه درحوزه های علمیه و دانشگاه ها ذكر كرد و اساتید و محققان و مؤسسات و نهادهای علمی و پژوهشی حوزه را سرمایه ارزشمندی برای مشاركت در این امر برشمرد.

رییس مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اساسنامه مركز كه به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است؛ ایجاد حلقه های فكری در خصوص الگوی پیشرفت را در حوزه های علمیه و بهره مندی از راهنمایی مراجع عظام و علما و استفاده از همكاری فضلای حوزه را ضروری دانست.

وی با توجه به ضرورت گفتمان سازی مباحث الگو در جامعه، از شورای مدیریت حوزه های علمیه خواست مباحث مربوط به الگوی پیشرفت را توسط مبلغان اعزامی به سراسر كشور برای جامعه مطرح كنند.

سیام **1708*1580





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: